Trådløft

Ansiktsløft med tråd. Slipp kirurgi!

Huden i ansiktet kan bli løsere, sige ned og lage folder og rynker når man blir eldre. For ikke så lenge siden var ansiktsløft eneste alternativ. Rekonvalescensen etter kirurgisk ansiktsløft kan ta uker og måneder. I dag har vi mange ikke-kirurgiske alternativer til kirurgisk ansiktsløft. Trådløft er et av flere alternativer. Dr. Marcus Eriksson startet med trådløft for mer enn 10 år siden.

Hva er trådløft og hvilken effekt gir det?

Spesielle tråder under huden med små “fiskeskjell” brukes til å løfte huden. Løftetrådene settes på riktig plass via små stikkhull i huden som gror usynlig. Dette gjøres smertefritt med lokalbedøvelse. Når trådene er riktig plassert under huden gjør fiskeskjellene at legen kan løfte huden passe mye. Når legen slipper grepet blir huden liggende i sin nye løftede stilling og de små fiskeskjellene forhindrer at den løse huden sklir tilbake. Når legen er fornøyd med løftet kuttes endene av løftetråden som stikker ut gjennom huden slik at ingenting er synlig. Det blir heller ikke noe synlig arr etter trådløft. Når trådene er riktig plassert er de ikke mulig å se eller kjenne.

Hvordan utføres trådløft?

Før behandlingen tegner legen opp hvordan trådene best plasseres for å gi ønsket resultat i ansiktet eller på halsen. Legen bedøver området som skal behandles godt med lokalbedøvelse slik at behandligen blir helt smertefri. Trådene føres inn på riktig sted under huden via noen små nålestikkshull i huden. Legen strammer opp huden passe mye. Deretter klippes utstikkende tråder av slik at løftetråden ikke er synlig.

Bivirkninger og komplikasjoner

Bivirkninger og komplikasjoner ved tråløft er få, men Blåmerker, hevelse og lette smerter er normalt de første dagene etter behandling. Infeksjon kan oppstå, men behandles av din lege.

Varighet av trådløft

Dersom man danner en sårflate under huden der arrvev oppstår (som ikke er synlig fra utsiden), kan et trådløft ha effekt like lang effekt som et kirurgisk ansiktsløft. Trådløft varer inntil et år dersom behandlingen gjøres uten å lage sårflate. Med noen typer tråder og teknikker kan den samme tråden strammes opp når det er behov for det, for eksempel etter et år.

Dersom man utfører trådløft i kombinasjon med samtidig kirurgisk mini-ansiktsløft er effekten også langvarig. Ingen behandling, selv ikke det mest omfattende kirurgiske ansiktsløft, er evigvarende da ansiktet stadig er i forandring hele livet.

Ansikt med stram hud - rynkefri